درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-04-10  |  2024-06-30  |  بروز شده در: 1403/04/09 - 13:02:2 FA | AR | PS | EN
کشت گُل آفتاب پرست در بلخ 50 درصد افزایش یافته است             انتخابات ریاست جمهوری ایران رسما به دور دوم رفت            مجاهد تیرگی روابط رهبر طالبان با امیرخان متقی را شایعه خواند             عدالت و شفافیت سبب رضایت مردم می‌شود            تائید کشته شدن دو فرمانده جبهه مخالف طالبان            نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران            واکنش حکومت طالبان به اظهارات وزیر دفاع پاکستان            زنان افغان باید نقش مهم در نشست دوحه داشته باشند             پاکستان در خطر انفجار بمب ساعتی مناطق قبایلی             کابلوف تعیین خط مش برای حکومت طالبان را بی‌نتیجه خواند            کنار گذاشته شدن دو داور اسپانیایی از یورو ۲۰۲۴            جامعه جهانی پذیرفته که طالبان جایگزینی ندارد             مناظره بایدن و ترامپ، اهمیتی برای پوتین ندارد            چین به نقش سازنده خود در حل مسایل افغانستان ادامه می دهد            کمک 2.6 میلیون دالری استرالیا به افغانستان            






تاریخ نشر: 1403/04/07 - 04:57:0
تعداد بازدید: 310
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آیا امریکا با استفاده از کارت ترور روسیه را نا امن می‌کند ؟
 آیا امریکا با استفاده از کارت ترور روسیه را نا امن می‌کند ؟

تروریزم اوکراینی در حال ظهور است، امریکا با استفاده از کارت ترور این بار اقدام به ناامن‌سازی روسیه می‌کند؛ پروژه‌ای مهیب، خطیر و عمیقاً هولناک که می‌تواند رقابت‌های ژیوپلیتیک و خصومت‌های راهبردی میان شرق و غرب را وارد مرحله تازه‌ای کند.

به گزارش انصار، شماری از مراکز مهم در برخی شهرهای روسیه اخیرا هدف حملات تروریستی سازمان‌یافته قرار گرفتند که طی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند و خسارات هنگفتی به بار آمد.

این حملات یک بار دیگر انگشت اتهام را به سمت نهادهایی در درون اوکراین و متحدان غربی آن نشانه رفت؛ نهادهایی که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین بارها تلاش کردند تا در داخل روسیه دست به حملات انتقام‌جویانه بزنند و دامنه ناامنی‌ها را گسترش دهند.

با این حال به نظر می‌رسد که دست‌هایی پیدا و پنهانی که در پشت این حملات قرار دارند به طور ریاکارانه‌ای تلاش می‌کنند تا جریان‌های افراط‌گرای اسلامی را مسئول حملات هدفمند اهدافی در روسیه قلمداد کنند و به این ترتیب هم از اوکراین رفع مسئولیت کنند و هم این اقدامات را به مشارکت نظامی روسیه در ائتلاف‌های ضد تروریزم در خاورمیانه نسبت دهند.

البته در این زمینه عواملی نیز وجود دارد که در خدمت توجیه سازمان‌های اطلاعاتی غربی و مزدوران اوکراینی آن‌ها درمی‌آید. جمعیت بزرگ مسلمانان روسیه، چچن، داغستان، تاتارستان و... پیوندهای پیچیده و استراتژیکی که میان روسیه و جمهوری‌های آسیای مرکزی به ویژه تاجکستان وجود دارد از جمله عواملی است که غربی‌ها و اوکراینی‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از آن‌ها حملات تروریستی در داخل خاک روسیه را به عهده سازمان‌های افراط‌گرای اسلامی و تروریست‌های وابسته به آن‌ها نشان دهند.

با این وجود علیرغم این که سازمان‌های امنیتی روسیه عوامل مستقیم حملات تروریستی در داخل خاک آن کشور را شناسایی و بازداشت می‌کنند و در این زمینه حتی همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی خود با کشورهای متحد از جمله ترکیه، جمهوری‌های آسیای مرکزی و حتی ایران را نیز گسترش داده‌اند تا هسته‌های تروریزم در حال رشد در منطقه را شناسایی و منهدم کنند؛ اما هیچیک از این رویدادها و اقدامات مانع بی‌توجهی مقامات روس نسبت به حامیان و طراحان و مجریان این حملات تروریستی یعنی سازمان‌های اطلاعاتی غربی و در راس آن‌ها امریکا و مزدوران محلی آن‌ها در اوکراین نشده است.

کارشناسان مسائل امنیتی نیز معتقد اند که حملات تروریستی در خاک روسیه بدون دخالت و حمایت امریکا امکان‌پذیر نیست. آن‌ها در این زمینه به سابقه طولانی امریکایی‌ها در ایجاد، پرورش و گسترش گروه‌های تروریستی اشاره می‌کنند و می‌گویند امریکا این گروه‌ها را علیه دولت‌های متخاصم در هر نقطه از جهان که اراده کند استفاده می‌کند.

به باور این دسته از ناظران همچنین امریکا به این هدف از افغانستان خارج شد و این کشور را به طالبان واگذار کرد تا قدرت و برنامه‌ریزی نظامی‌اش را بر جنگ اوکراین و انتقام از روسیه متمرکز کند. این واقعیتی بود که حتی زلمی خلیلزاد؛ مذاکره‌کننده ارشد امریکا با طالبان نیز به آن اذعان کرد.

از جانب دیگر امریکا پس از خروج از افغانستان ده‌ها هزار نفر را از این کشور خارج کرد تا بخشی از آن‌ها را به عنوان نیروهای نیابتی خود در جنگ اوکراین استفاده کند. در این زمینه شواهد غیرقابل انکاری وجود دارد که شماری از نیروهای آموزش‌دیده افغان توسط امریکایی‌ها به جبهات اوکراین اعزام شدند.

بنابراین همین سناریو به سادگی درباره تروریست‌های دست‌آموز امریکا و انتقال آن‌ها از افغانستان و خاورمیانه به اوکراین هم قابل اجرا می‌باشد و همان‌گونه که اشاره شد جمعیت عظیم مسلمانان روسیه و سرمایه‌گذاری بنیادین امریکا بر گرایش‌های افراط گرایانه شماری از جوانان مسلمان در این کشور پروژه امریکا برای ناامن‌سازی روسیه و راه اندازی حملات مرگبار تروریستی را تسهیل می‌کند.

افزون بر این جو بایدن؛ رئیس جمهوری امریکا اخیراً به طور رسمی اعلام کرد که اوکراینی‌ها حق دارند به طور محدود از تسلیحات امریکایی برای حمله بر خاک روسیه استفاده کنند؛ مجوزی که به طور همزمان می‌تواند مورد استفاده گروه‌های تروریستی مورد حمایت امریکا نیز قرار بگیرد.

با توجه به این واقعیت‌ها تروریزم اوکراینی در حال ظهور است، امریکا با استفاده از کارت ترور این بار اقدام به ناامن‌سازی روسیه می‌کند؛ پروژه‌ای مهیب، خطیر و عمیقاً هولناک که می‌تواند رقابت‌های ژیوپلیتیک و خصومت‌های راهبردی میان شرق و غرب را وارد مرحله تازه‌ای کند؛ زیرا روسیه در این صورت به عنوان قربانی حملات تروریستی مورد حمایت امریکا به خود حق می‌دهد که دست به اقدامات مشابه بزند و دشمنانش را در هر نقطه از جهان که اراده کند مورد هدف قرار دهد؛ رویدادی که بدون شک نه تنها چشم‌انداز صلح را از بین می‌برد و طرح صلح‌آمیز ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهوری روسیه را از روی میز حذف خواهد کرد؛ بلکه ناامنی، بحران و تنش در دنیای به شدت ملتهب کنونی را به طور غیرقابل مهاری افزایش خواهد داد.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/32236






*
*

*



نیز بخوانید

پاکستان در خطر انفجار بمب ساعتی مناطق قبایلی


پوشش گسترده رسانه عربی زبان از انتخاب ایران


پوتین برای برانگیختن خشم واشنگتن تنها به چهار روز زمان نیاز داشت


تشدید تنش‌ها میان روسیه و غرب


بی تفاوتی چین نسبت به پیروزی بایدن یا ترامپ


کدام کشورها کلاهک هسته ای دارند؟


بحرین چرا برای احیای روابط با ایران تمایل دارد؟


زندگی در اروپا، اعلام جنگ در افغانستان؟


با پیروزی ترامپ توافق امنیتی امریکا با اوکراین لغو خواهد شد؟


تابستان داغ انتخاباتی در انتظار ایران


ایستادن روسیه، ایران و چین در برابر هژمونی جهانی امریکا


کشورها با حکومت طالبان چگونه تعامل دارند؟


رقابت دو کشور عربی بر سر نفوذ در افغانستان


نقش بالای رژیم صهیونیستی در سیاست های امریکا


نمایش تکراری کشورهای غربی در شورای حکام


تعامل منطقه با حکومت طالبان چالش جدید برای پاکستان


راز پشت کردن چین به ایران در برابر امارات چیست؟


سفرهای منطقه‌ای تام وست؛ بیهوده است یا هدفمند؟


تلاش امریکا برای عادی سازی روبط عربستان و سرائیل


پیشروی روسیه، امریکا را وادار به گذر از خطوط قرمز می‌کند


طرح اعزام نیرو به اوکراین درناتو دو دستگی ایجاد کرده است


دو گام بزرگ امریکا برای مذاکره با ایران


آیا پوتین آماده توقف جنگ در اوکرایناست؟


« بندر چابهار» راه اتصال هند به افغانستان و آسیای مرکزی


چرا احتمال موفقیت نتیجه مذاکرات ایران-امریکا بالاست؟





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

افزایش پرواز پهباد‌های جاسوسی امریکا بر فراز دریای سیاه

کشت گُل آفتاب پرست در بلخ 50 درصد افزایش یافته است

انتخابات ریاست جمهوری ایران رسما به دور دوم رفت

مجاهد تیرگی روابط رهبر طالبان با امیرخان متقی را شایعه خواند

عدالت و شفافیت سبب رضایت مردم می‌شود

تائید کشته شدن دو فرمانده جبهه مخالف طالبان

نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

واکنش حکومت طالبان به اظهارات وزیر دفاع پاکستان

زنان افغان باید نقش مهم در نشست دوحه داشته باشند

پاکستان در خطر انفجار بمب ساعتی مناطق قبایلی

کابلوف تعیین خط مش برای حکومت طالبان را بی‌نتیجه خواند

کنار گذاشته شدن دو داور اسپانیایی از یورو ۲۰۲۴

جامعه جهانی پذیرفته که طالبان جایگزینی ندارد

مناظره بایدن و ترامپ، اهمیتی برای پوتین ندارد

چین به نقش سازنده خود در حل مسایل افغانستان ادامه می دهد

کمک 2.6 میلیون دالری استرالیا به افغانستان

اظهارات ضد ونقیض وزیر دفاع پاکستان در رابطه به تروریزم در افغانستان

پرواز هواپیمای بدون سرنشین این بار در آسمان «هرات»

پوشش گسترده رسانه عربی زبان از انتخاب ایران

چین: امید واریم آموزش «دختران» در افغانستان بهبود یابد

آغاز رزمایش مشترک نظامی امریکا، جاپان و کوریای جنوبی

افتتاح کار‌های باقی مانده سب‌ استیشن ارغندی

روند رای‌گیری انتخابات ایران آغاز شد

امریکا هم در میدان و هم دوحه توسط طالبان شکست خورد

روند تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان تعلیق گردید


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.